Ford Country Sedan Station Wagon 6-P 1966

V8 352 4V. Cruise-O Matic 3-växlad automat. Original 9″ bakaxel ej diff. Trumbromsar runt om utan servo. Servostyrning. Bälten på sex platser. Plåtfälgar med kapsel och 225-75-15 runt om med ca 6 mm mönster. Underredsbehandlad. Detta är en bil man sällan ser i detta skick där allt på bilen är original sedan 1966. Bilen har […]

Mer info
Oldsmobile Dynamic 88 Fiesta Wagon 6-P 1964

V8 394 2V. Roto-Hydramatic 3-vxl automat. Original bakaxel utan diff. Trummor runt om utan servo. Servostyrning. Bälten fram. Plåtfälgar med ekerkapsel och 225-75-15 runt om med ca 7 mm mönster. Underredsbehandlad. Detta är en originalbil rakt igenom utom att bilen är omlackad här i Sverige för ca 5 år sedan med proffsresultat i originalkulören. Bilen […]

Mer info
Pontiac Grand Prix J 2-Door Hardtop 1969

V8 400 4V helrenoverad 2006-07. TH 400 automat. 10 bultad bakaxel ej diff. Servobromsar med skivor fram. Servostyrning. AC pump ligger löst i bilen. Elhissar fram och bak. Denna bil kom till England 1979 och köptes av nuvarande ägare 2004 och renovering av bilen gjordes 2006-07 som bland annat var plåtjobb, ny lackering och vinyltak. […]

Mer info
Dodge Matador 4-dr Sedan 1960

V8 361 2V. Torque Flite tryckknappsautomat. Bakaxel 8 3/4″. Servostyrning. Tonade rutor. Plåtfälgar kromade 15″ med kromring och 235-75 däck med ca 6-7 mm kvar på mönstret. En riktigt härlig patina-bil där det mesta är i originalskick från 1960 med normalt underhåll gjort under åren. Originallacken i en härlig patina med lite bättringar gjort under […]

Mer info
Dodge Coronet 4-dr Sedan 1968

V8 318 2V 230 hk, nyservad. Automatlåda 904 3-växlad. Bakaxel 8.3/4″ utan diff. Trumbromsar runt om. Servostyrning. AC (kyler ej). Bälten fram och bak. Tonade rutor. Heltectylat underrede. American Racing Hopster alufälgar med 205-70 däck fram ca 7 mm och 255-70 bak, ca 9 mm bak kvar på mönstret. Originallack med en härlig patina som […]

Mer info