Plymouth GTX Special 2-dr HT 1968

Äkta GTX med chassinummer RS23L8A140012. V8 440 375 hk 4V med Edelbrock 750 förgasare MT ventilkåpor och headers med elektriska cutouts som styrs med fjärrkontroll. 727 automatlåda renoverad. Bakaxel 8 3/4″ med diff. Trummor runt om med servo. Servostyrning. Bälten fram. Tonade rutor. Fälgar 15″ typ Magnum med 225-60 fram med ca 7 mm mönster […]

Mer info
Mercury Park Lane 2-Door Hardtop 1966

V8 410 330 hk. C6 3-vxl automat. 9″ bakaxel utan diff. Trumbromsar runt om med servo. Servostyrning. Tonade rutor. Bälten fram. 18″ aluminium fälgar med 235-40 däck runt om med ca 6 mm kvar på mönstret. Sänkt runt om. Lackering i bruksskick med bra lister och grill. Dåligt krom stötfångare fram samt skadad stötfångare bak. […]

Mer info
Ford Mustang Mach 1 1973

V8 351 Cleveland 4V 266 hk. C6 automat. 9″ bakaxel utan diff. Skivbromsar fram med trummor bak och servo. Servostyrning. Tonade rutor. Bälten fram och bak. Matching numberbil. Allt ska fortfarande vara helt original förutom förgasaren som är en Holley och bakaxelutväxlingen som nu är 2.75 originaldelarna följer med. Magnum fälgar 8×15 fram med 235-60-15 […]

Mer info
Ford Country Sedan Station Wagon 6-P 1966

V8 352 4V. Cruise-O Matic 3-växlad automat. Original 9″ bakaxel ej diff. Trumbromsar runt om utan servo. Servostyrning. Bälten på sex platser. Plåtfälgar med kapsel och 225-75-15 runt om med ca 6 mm mönster. Underredsbehandlad. Detta är en bil man sällan ser i detta skick där allt på bilen är original sedan 1966. Bilen har […]

Mer info
Oldsmobile Dynamic 88 Fiesta Wagon 6-P 1964

V8 394 2V. Roto-Hydramatic 3-vxl automat. Original bakaxel utan diff. Trummor runt om utan servo. Servostyrning. Bälten fram. Plåtfälgar med ekerkapsel och 225-75-15 runt om med ca 7 mm mönster. Underredsbehandlad. Detta är en originalbil rakt igenom utom att bilen är omlackad här i Sverige för ca 5 år sedan med proffsresultat i originalkulören. Bilen […]

Mer info
Pontiac Grand Prix J 2-Door Hardtop 1969

V8 400 4V helrenoverad 2006-07. TH 400 automat. 10 bultad bakaxel ej diff. Servobromsar med skivor fram. Servostyrning. AC pump ligger löst i bilen. Elhissar fram och bak. Denna bil kom till England 1979 och köptes av nuvarande ägare 2004 och renovering av bilen gjordes 2006-07 som bland annat var plåtjobb, ny lackering och vinyltak. […]

Mer info
Dodge Matador 4-dr Sedan 1960

V8 361 2V. Torque Flite tryckknappsautomat. Bakaxel 8 3/4″. Servostyrning. Tonade rutor. Plåtfälgar kromade 15″ med kromring och 235-75 däck med ca 6-7 mm kvar på mönstret. En riktigt härlig patina-bil där det mesta är i originalskick från 1960 med normalt underhåll gjort under åren. Originallacken i en härlig patina med lite bättringar gjort under […]

Mer info
Dodge Coronet 4-dr Sedan 1968

V8 318 2V 230 hk, nyservad. Automatlåda 904 3-växlad. Bakaxel 8.3/4″ utan diff. Trumbromsar runt om. Servostyrning. AC (kyler ej). Bälten fram och bak. Tonade rutor. Heltectylat underrede. American Racing Hopster alufälgar med 205-70 däck fram ca 7 mm och 255-70 bak, ca 9 mm bak kvar på mönstret. Originallack med en härlig patina som […]

Mer info
Cadillac Eldorado Convertible 1972

V8 500 cid 8.2 L på 235 hk, totalrenoverad 2018 för 93.000 kronor, kvitto finns. Automat 3 växlad. Skivbromsar fram med servo. Servostyrning. Elhissar. Elsoffa. Elcab. Vinröd vinylcab monterad 03. AC (ej monterad). Stereo CD. Omlackad 07 i Volvo californiavit. Ny skinninredning i cream med en röd matta till gjort 08. Samma ägarfamilj sedan 01 […]

Mer info
Ford Fairlane GT 2-dr HT 1966

Denna bil står EJ i vår bilhall men finns garagerad i Enköping. Endast tidsbokning för visning. Detta är en bil som är ombyggd i USA och intagen till Sverige 2017. Registrerad som den står med allt inskrivet i papprena. V8 427 på 431 hk som är enormt påkostad. Holley 600 dubbla förgasare. Aluminiumkylare med elektrisk […]

Mer info