Dodge Coronet 500 2-dr Convertible 1969

Dodge Coronet 500 2-dr Convertible 1969 med chassinummer WP27G9G289032. V8 383 4V med Edelbrock performer insug. Ska vara originalmotorn förutom förgasare och insug. 727 automatlåda. Bakaxel 8 3/4″ med diff. Trumbromsar runt om utan servo. Servostyrning. Bälten fram & bak. Kromade 5-ekrade fälgar med 235-45-17 fram & 255-45-20 bak med ca 5-6 mm kvar på […]

Mer info
Plymouth GTX Special 2-dr HT 1968

Äkta GTX med chassinummer RS23L8A140012. V8 440 375 hk 4V med Edelbrock 750 förgasare MT ventilkåpor och headers med elektriska cutouts som styrs med fjärrkontroll. 727 automatlåda renoverad. Bakaxel 8 3/4″ med diff. Trummor runt om med servo. Servostyrning. Bälten fram. Tonade rutor. Fälgar 15″ typ Magnum med 225-60 fram med ca 7 mm mönster […]

Mer info
Ford Mustang Mach 1 1973

Matching numbers. Detta är en äkta Q kodad bil med en av dom värsta motorerna som fanns 1973. V8 351 Cleveland 4V 266 hk (den är registrerad i Sverige med 176 hk i papprena men det är fel). C6 automat. 9″ bakaxel utan diff. Skivbromsar fram med trummor bak och servo. Servostyrning. Tonade rutor. Bälten […]

Mer info
Ford Country Sedan Station Wagon 6-P 1966

V8 352 4V. Cruise-O Matic 3-växlad automat. Original 9″ bakaxel ej diff. Trumbromsar runt om utan servo. Servostyrning. Bälten på sex platser. Plåtfälgar med kapsel och 225-75-15 runt om med ca 6 mm mönster. Underredsbehandlad. Detta är en bil man sällan ser i detta skick där allt på bilen är original sedan 1966. Bilen har […]

Mer info
Oldsmobile Dynamic 88 Fiesta Wagon 6-P 1964

V8 394 2V. Roto-Hydramatic 3-vxl automat. Original bakaxel utan diff. Trummor runt om utan servo. Servostyrning. Bälten fram. Plåtfälgar med ekerkapsel och 225-75-15 runt om med ca 7 mm mönster. Underredsbehandlad. Detta är en originalbil rakt igenom utom att bilen är omlackad här i Sverige för ca 5 år sedan med proffsresultat i originalkulören. Bilen […]

Mer info
Pontiac Grand Prix J 2-Door Hardtop 1969

V8 400 4V helrenoverad 2006-07. TH 400 automat. 10 bultad bakaxel ej diff. Servobromsar med skivor fram. Servostyrning. AC pump ligger löst i bilen. Elhissar fram och bak. Denna bil kom till England 1979 och köptes av nuvarande ägare 2004 och renovering av bilen gjordes 2006-07 som bland annat var plåtjobb, ny lackering och vinyltak. […]

Mer info
Dodge Coronet 4-dr Sedan 1968

V8 318 2V 230 hk, nyservad. Automatlåda 904 3-växlad. Bakaxel 8.3/4″ utan diff. Trumbromsar runt om. Servostyrning. AC (kyler ej). Bälten fram och bak. Tonade rutor. Heltectylat underrede. American Racing Hopster alufälgar med 205-70 däck fram ca 7 mm och 255-70 bak, ca 9 mm bak kvar på mönstret. Originallack med en härlig patina som […]

Mer info
Ford Fairlane GT 2-dr HT 1966

Denna bil står EJ i vår bilhall men finns garagerad i Enköping. Endast tidsbokning för visning. Detta är en bil som är ombyggd i USA och intagen till Sverige 2017. Registrerad som den står med allt inskrivet i papprena. V8 427 på 431 hk som är enormt påkostad. Holley 600 dubbla förgasare. Aluminiumkylare med elektrisk […]

Mer info
Chevrolet Bel Air 2-dr Sedan 1955

Ny V8 350 260 hk Crate från GM Performance som gått 10 mil. Nytt Edelbrock insug & förgasare samt elektronisk tändning. Nyrenoverad Powerglide automat. Ny servostyrning med ny tiltrattstång från Ididit med en 15″ retroratt. Nya skivbromsar runt om med zinkade och hålborrade skivor. Droppspindlar fram och sänkblock bak. Krängningshämmare fram & bak. Polyuretanbussningar i […]

Mer info
Ford Coupe Deluxe 1939

V8 350 med nytt Edelbrock Performer insug och Holley 600 förgasare samt bensinpump & ministarter. TH 350 automat med shift kit och lokar spak. Motor & låda nyservade. 8″ Mustang -65 bakaxel upphängd i bladfjädrar. Framvagn från Pontiac Tempest -63 med skivor och kuggstångsstyrning med servo. Tiltratt. Värme i kupén. Krok 1500 kg. Nya 15″ […]

Mer info