Bilen är byggd här i Sverige med plåtkaross från Brookville.
V8 350 cui med Holley förgasare på kromat insug. TH 350 automat. Ford 9” bakaxel 3.50 i utväxling upphängd i 36 stag och en tvärgående 34 monoleaf fjäder som är kortad.
Kromad och hålborrad i beam framaxel upphängd med monoleaf fjäder med delat hålborrat v-stag. Ford 40 spindlar och bromsar med polerade Buick trummor fram. Trumbromsar bak. Vega styrsnäcka.
Ratt och rattstång Ford 40 med polerat aluminiumrör. Pedalställ original ombyggt för Ford 40 huvudcylinder.
Avgassystem i rostfritt med kromade headers. Originalram med Roadster De Luxe papper boxad samt förstärkt originalkryss.
Kaross Brookville hopsatt av Erik Hansson innan han flyttade till USA. Huv huvsidor kylarmaskering grill och torpedvägg är original. Bilen är lackerad i kulören Dark Violett Perl i fint skick som går mot det mörkblåa eller svart.
Cab i beige tyg som man lätt fäller ner eller lätt tar bort från karossen. Inredning i svart skinn både i kupén som i svärmorsluckan. Registrerad för fyra personer.
American Racing alufälgar med 205-65-15 fram och 275-60-17 bak med c:a 7 mm mönsterdjup.
Detta är en välbyggd Hotrod som kom i trafik 2002. Bilen går bra på vägen som i drivlinan med kraft i motorn som bidrar till en underhållande körupplevelse.
Bilen är registrerad som ombyggt fordon T12B hos Transportstyrelsen. Besiktningsbefriad.
Pris: 620.000
Alltid testprotokoll & 100 bilder på alla våra bilar. Se alla våra bilar filmade på vår Youtubekanal www.youtube.com/melsgaragesweden
För fler bilder och info gå till Bytbil eller Blocket.
På Bytbil finns fler bilder än på Blocket.